DESCRIPCIÓ DE LA SESSIÓ
M’havia proposat els objectius següents:
- Reconèixer els trets dialectals del balear i alguerès.
- Elaborar una base d’orientació per a les argumentacions
- Negociar una pregunta per debatre en el bloc
ANÀLISI I REFLEXIÓ DESPRÉS DE LA SESSIÓ
- Punts forts
Ja m’imaginava cares d’ensopiment perquè no els agrada els dialectes, però van anar prou bé les activitats; tot i que eren repetides.
La base d’orientació i la negociació.
- Punts febles
Cares d’escepticisme, per no dir d’avorriment.
No vaig tenir temps de mirar-me la correcció de l’exercici, però va servir per veure qui es pren seriosament el curs i qui no.
Vam tenir problemes tècnics del directe. No vam poder escoltar el final de la cançó de la Franca Masu, però així va donar més sentit la posada en comú.
QUÈ ES POT MILLORAR? COM HO FARÉ?
- A mi, em va agradar com va quedar la sessió: mediterraneïtat. A més, va anar molt bé comparar els dos dialectes perquè tenen bastants trets en comú a part de les dues cantants.
- He de comprometre’m a preparar-me més a consciència la classe, si fa vint anys que ho faig així?
DESCRIPCIÓ DE LA PROPERA CLASSE
Hem d’entrar a fer la unitat 3, però caldria abans negociar l’avaluació d’aquesta unitat.
ASPECTES QUE CAL RECORDAR
Cal preparar les dues entrades del bloc: una per al debat i l’altra perquè reconeguin varietats dialectals (el programa de les jornades de Tortosa és un Potosí).
Això dels problemes tècnics a les classes és un clàssic. Quan no falla el CD, falla el reproductor o el cable no arriba a l’endoll o aquell dia hi ha un tall de llum. El cas és saber-ne treure profit, com sembla que vas fer.
D’altra banda, si he entès bé el que et planteges (“si cal preparar-te a fons les classes tot i que fa molts anys que ho fas”), crec que si un en surt satisfet i la preparació que fa és suficient, per què cal preparar-les més a fons si ja funcionen? És una mica allò que diuen “Si una cosa va bé, val més que no la toquis”. Ara bé, em fa l’efecte que sempre, encara que faci molt temps que es fa el mateix, cal adaptar la preparació a les característiques del grup, als recursos amb què es compta, a les noves maneres de fer, etc.