DESCRIPCIÓ DE LA SESSIÓ
M’havia proposat els objectius següents:
- Acordar una pauta de revisió U2
- Negociar la tasca de la U3
- Comparar diferents models
- Repassar la morfologia verbal
- Reconèixer els trets del valencià
ANÀLISI I REFLEXIÓ DESPRÉS DE LA SESSIÓ
- Punts forts
Com he anat lligant els diferents continguts. Hem aprofitat un text en valencià per reconèixer els trets diferencials.
- Punts febles
He ajornat la pauta de revisió per als comentaris.
Em sembla que no els ha fet gaire gràcia la tasca ni el plantejament de la unitat. Els ha costat observar els models de textos. Ni hi havia alguna que aprofitava mentre la companya feia la feina per mirar un model d’examen del D.
S’han queixat de la dificultat de deixar un comentari amb una determinada extensió.
QUÈ ES POT MILLORAR? COM HO FARÉ?
- Si demano un comentari per opinar no puc limitar nombre de paraules. S’han queixat que ho han tingut magre per redactar el text.
DESCRIPCIÓ DE LA PROPERA CLASSE
Estaria bé muntar com a activitat la traducció del decàleg de Rebecca Blood.
ASPECTES QUE CAL RECORDAR
La revisió dels comentaris sobre l’Estat del benestar
Ui, Jaume! Sembla que avui no ha estat un bon dia! Dedueixo pels comentaris que, almenys, no ho ha estat per als alumnes. Hi ha dies que passa: sembla que es posin d’acord per fer mala cara o queixar-se per qualsevol cosa que es proposa.
D’altra banda, no m’ha quedat clar si limitaves el nombre de paraules de l’opinió a un mínim o a un màxim? A mi tots dos límits em semblen que, en determinades ocasions, poden ser pertinents. Un mínim, obliga a fer un esforç per buscar idees; un màxim, a contenir-se.
Com que s’havien acostumat que no es poden passar del centenar de paraules en un resum, en una proposta es van queixar que no els limités el nombre de paraules. La meva idea és que en els primers textos que escriguin marquin ells l’extensió.
Quant a l’actitud, els rellisca plantejaments textuals o comunicatius.